onsdag 18 december 2013

Om julen

I flera veckor har jag gått och varit rädd för att det snart är julafton. Julafton betyder paket,
att man ska umgås, man ska vara glad, man ska äta mat, man ska le och skratta och helst
prata och vara med i samtalen hela tiden, och det som jag är mest rädd för; man ska kramas.

Jag får rysningar av bara tanken på att jag kommer behöva krama allihopa. Det är så obehagligt
enligt mig. Jag vet egentligen inte varför men vissa personer går bättre än andra. Vänner
går oftast jättebra, det har jag lärt mig att klara av. Men familjen klarar jag inte av, det går inte.
Och jag vet inte varför och det gör också så jävla ont. Att känna det där obehagliga när man
ska krama de i sin egna familj, och inte veta varför, det gör ont.

4 kommentarer:

  1. Förstår att julen är jobbigt för dig. Själv tänker jag inte vara med och fira jul i år..

    Sv: Lovar att skriva någon slags förklaring snart <3

    SvaraRadera
  2. Herregud. Jag trodde att jag var den enda som kände så. Att det är jobbigt att krama om sina familjemedlemmar! Och det går bra att krama om vissa vänner (de som står väldigt nära).
    Man känner sig hemsk, för man älskar ju sin familj.. Men kan inte krama om de av nån okänd anledning.

    Hoppas att julen blir inte jättejättejobbigt för dig och att du ska få må bra! och att du kommer att klara av att ge åtminstone några kramar! <3

    SvaraRadera
  3. Gud vad jag känner igen mig, jag hatar också det där med att kramas, och mest med familjen. Och jag hatar att man (eller iallafall jag) känner sig så himla elak som typ äcklas av att kramas med dem, men jag rår ju inte för det.
    Men jag hoppas det blir okej för dig ändå, försök vara med så mycket du orkar och kan och försök att inte ha massor av tvång på hur du "måste" vara bara för att det är jul. Försök bara ta det lugnt och så <3

    sv: Tack finaste du, jag försöker tro på det du säger men det är svårt när inte ens det där fina känns värt nåt.

    SvaraRadera
  4. tänker samma sak inför julen,så himla hemskt att kramas,prata,diskutera "äta mat" och släkten.

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram