söndag 17 november 2013

Illusion eller verklighet?

Drömmer en dröm om att jag är inlåst, fast i ett helvete.
Ensam med mina tankar, tankarna är fienderna i den här drömmen. Jag kommer
inte ut, jag är fast där i rummet. Drömmer att någon öppnar en dörr, och jag tror
att jag är fri. Men det var bara en illusion, en illusion om att det skulle bli bra.
Och när jag vaknade i morse, tänkte jag. Tänk om hela livet bara är en stor illusion?
Tänk om det som alla säger ''det kommer bli bra'' bara är en illusion för att göra det hela värre?
Jag kanske är där inlåst i ett rum med mina tankar, inlåst med fienden. Det är kanske så mitt
liv ser ut

3 kommentarer:

  1. Har precis startat en ny blogg på blogg.se och skulle bli hur glad som helst om du skulle kunna kika in och lämna en komentar, fin blogg förresten! Kram

    SvaraRadera
  2. du sätter ord på känslor så bra johanna!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där tankesättet
    kram

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram