söndag 17 augusti 2014

Det är så det känns, tystnad.

Allt känns så oklart och jag vet inte om jag vågar skriva här.
Jag skäms, jag känner ett slags obehag i kroppen av att skriva här.
För att göra en lång historia kort, BUP och soc har fått tag i bloggen och läste
högt från bloggen på mötet. Aldrig har jag skämts så mycket, aldrig har jag
velat försvinna mer än då. Vi får se vad som händer, jag vill skriva.
Jag har ju träffat så många fina vänner här, och det känns trist att behöva
lägga ner allting bara för att det finns idioter här i världen också.

Och så ett låttips i tystnaden:

8 kommentarer:

  1. MEN VA?! Din blogg är ju hur fin som helst och den inspirerar många med alla fina inlägg, fattar dom inte hur otroligt mycket sämre man mår när någon sitter och läser högt inför alla allt "dåligt" man skrivit?! Dom kan ju fokusera på att det kanske får dig att må bra att skriva av dig istället?! FY HELVETE, det där är inte okej någonstans!!
    Ett tips är att lösenordskydda bloggen så att bara de som vet lösenordet kan läsa den.
    Stå på dig finis, du fixar detta och jag finns alltid här vid din sida! <3

    SvaraRadera
  2. Tycker inte det var okej att läsa högt från din blogg på mötet. Tycker dessutom att din blogg är jättefin och inspirerande.
    Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Åh fyfan :(
    Men jag tycker din blogg är fin och bra! Varför läste de högt, menade de typ att visa nåt "dåligt"? Jag fattar inte vad isåfall.
    Tycker du oftast skriver peppande, fina inlägg och det syns att du faktiskt försöker. Förstår inte vad det är att läsa upp? Taskigt gjort.

    SvaraRadera
  4. Det gör ont i mig att läsa att de gjorde så. Låter helt galet.. Funderar på vad de tänkte få ut av det??? Det gjorde ju inte att du mådde bättre...
    Jag tycker att din blogg är fin och jag håller såå mina tummar för dig.
    Du inspirerar och skriver kloka ord utifrån din situation.
    Blir ledsen över att din integritet blivit störd.
    Kram från Jessica, mamman du hjälpte med ditt svar i våras

    SvaraRadera
  5. Näe fy fan!!! Hur kan dom göra nåt sånt? Borde va förbjudet. Är ju DIN blogg! Stor kram

    SvaraRadera
  6. Blir så arg när jag läser dina inlägg om sånt här! Att de inte förstår att något sådan här inte kommer få dig att direkt må bättre??! Hoppas verkligen att du inte slutar blogga, du skriver så många fina inlägg och inspirerar många, det var jag! Kram på dig, ♥

    SvaraRadera
  7. det är verkligen INTE ok att läsa högt från den tycker jag! De kan ta det i enrum med dig liksom

    SvaraRadera
  8. Åh vad jag känner igen mig! Jag har bloggat i flera år, lite som du - varit ärlig men aldrig pekat ut någon speciell person. Personalen där jag bor började diskutera min blogg i fikarummet förra sommaren, tog väldigt illa vid mig då det inte ens var meningen att det skulle komma fram till mig.
    I november förra året blev jag inlagd med LPT. Det första som händer på morgonens rondsamtal är att min läkare börjar prata om min blogg. Aldrig att jag skämts så mycket.
    Men i efterhand, varför?
    Du har rätt att skriva Johanna, blir så förbannad på att de kan göra så emot dig för att skriva offentligt har alla rätt till, om man inte klankar ned på någon annan. Men däremot begår vårdpersonal ett brott av att lägga sig i patienters privatliv - det fick jag till mig efter den händelsen på sjukhuset.

    Hoppas verkligen att du är stark nog att inte låta dom köra över dig gällande ditt skrivande. Din blogg är så underbart fin och det skulle bli tomt att inte kunna läsa om dig framöver<3
    / Sara

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram