måndag 11 augusti 2014

Frågor och svar ♥ del ett

Jag sa ju att jag skulle försöka filma svaren, men vi sparar det till en annan gång! Är väl inte bäst
på att ta tag i saker så här kommer svaren i skrift i alla fall.







1. Får du någon behandling nu? Om inte, hur kan dom bara låta dig gå hemma? Du har ju verkligen ett livsfarligt självskadebeteende. Struntar BUP i det bara för att du inte vill eller tar dig dit?
Tycker du är stark! Kram på dig!

Svar: Nej, just nu får jag ingen behandling. Varken medicin eller samtal. Jag vet inte hur de bara kan låta mig gå hemma. De kom ju hem till mig och försökte prata med mig några gånger innan de gav upp (ungefär). Efter det erbjöd de mamma och pappa samtal. Sen har jag ju LOTS möten ibland, men jag har bara varit med på ett för jag tycker inte att det känns bra att gå dit när det känns som att de inte bryr sig så jag slutade ju. Nu på tisdag ska jag ju dock försöka pallra mig dit för jag vill ju verkligen börja skolan. BUP struntar i det ja, min psykolog sa ju nästintill upp kontakten med mig. För jag mejlade ju med henne fastän jag inte gick dit men sen bestämde de att jag inte skulle mejla med henne ''för att det inte hjälpte'' så efter det har jag inte sagt ett ord till henne. (och det är fem månader sedan dess) Så jag är faktiskt väldigt besviken på BUP och det är därför jag verkligen inte vill dit. 

2. Hur hanterar din familj ditt mående?

Svar: Det är ju väldigt svårt att svara på, såklart bryr de sig och det vet jag ju. De har ju också fått hjälp, speciellt mamma och pappa då. Men min syster har också varit med på möten och pratat. 

3. Hur vågade du "öppna dig" & berätta? Känns som det läskigaste som finns för mig...

Svar: Vågade och vågade, egentligen vågade jag nog inte. Det svåraste var ju att berätta för familjen, och det gjorde jag inte själv för skolkuratorn gjorde det åt mig. Men bara att ta steget att gå till henne och säga som det var, bara det var svårt. Men när väl familjen fick reda på det så vågade jag vara ganska öppen med det. Mina klasskamrater hade ju märkt att jag inte varit ''mig själv'' så när mina föräldrar fick veta så sa jag helt enkelt som det var till de jag brukade umgås med också. Och det var inte så läskigt! Jag åkte på festival med en av de tjejerna, jag gick i kortärmat inför människor (och det är tro det eller ej, senaste gången jag visade mig i kortärmat utomhus) och vi badade, firade min födelsedag. Sen kom hösten och jag försvann från skolan helt, och självklart började flera klasskamrater undra, och tillslut fick hela klassen veta. Så då var jag ju öppen med det. Och efter det har jag bara fortsatt att vara öppen med det, för jag vill och tänker inte skämmas. Det är inget att skämmas över och du ska inte behöva känna att det är läskigt. Jag är verkligen så glad att jag vågade öppna mig, för att behöva gömma något sådant stort tar så mycket energi. Kram ♥










4. Förr skrev du att ni kanske skulle flytta till en annan hästgård, hur ser de planerna ut nu?

Svar: Vi flyttar in på den nya hästgården om cirka en månad! Snart ju.

5. Vad vill du jobba med när du blir äldre?
Svar: Finns det något jobb där man kollar på serier och får betalt? Inte? Synd..
Nä men journalist, fotograf, veterinär eller inredningsarkitekt kanske!

6. Vill du bli politiskt aktiv? I så fall, vilket parti?
Svar: Aktiv och aktiv, alltså jag tror inte jag skulle vilja vara en ''känd politiker'' eller så. 
Men att vara medlem och kanske gå på möten skulle jag nog vilja, (och det ska jag antagligen börja göra) och i så fall så är det ju F! som gäller. I alla fall nu! Sen kan ju vad som helst hända. 

7. Hur ser din framtid ut om tio år om du får bestämma?
Svar: Framtiden är det svåraste jag vet alltså haha! Men jag har flyttat hemifrån, är frisk!! och rik och rider hela dagarna. Alltså drömmen ju <33

8. Ser du fram emot att börja skolan i höst?
Svar: Ja det gör jag! Även om det är lite läskigt så ser jag verkligen fram emot det.


9. Om du skulle volontärarbeta, vad skulle du då vilja göra och var i världen?
Svar: Jag skulle vilja arbeta på ett Pandareservat, har alltid varit min dröm. Och det är ju i Kina då! 





10. Vilket är ditt favorit-te just nu?
Svar: Åh så himla svår fråga! Men ett av de som jag köpte på Kiviks marknad, grönt te, yoghurt citron. Himla gott ju!

11. Om du fick leva i en film för en vecka, vilken film skulle du välja då?
Svar: Harry Potter!!

12. Om du fick äta "Bertie Botts Every Flavour Bean" från Harry Potter, och fick välja på smakerna korv, jord, mask eller tvål, vilken skulle du välja?

Svar: Tvål, har smakat alla dem och tvål är ju i alla fall godast haha!

13. Vad är det bästa med Wincent och Nikki?
Svar: Wincent - snäll, mysig, hans man, att han nästan aldrig stressar upp sig, och så är han väldigt söt och kelsjuk.
Nikki - Liten = bra, hon blir alltid så glad när man kommer hem och vill alltid bli klappad, hon är bäst på att leka själv med sina bollar. Finns så mycket bra med de båda två men det får räcka med det där!

14. Om du skulle förknippa dig och din familj med varsin färg, alltså inte nödvändigtvis favoritfärger utan bara vilka färger ni "är", vilka färger skulle du välja då?

Svar: Mamma - röd
          Syster- Lila
          Pappa - Grön
          Jag - rosa/svart


15. Favoritfärg?
Svar: Pastellrosa!

16. Vad gör dig riktigt glad?
Svar: Håkan Hellström, musik, serier, ord från fina människor, mina djur, en härlig galopp på Wincent, Vedbände. 

1 kommentar:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram