torsdag 25 juli 2019

Förlåt mig mina brister

Det kanske är bättre om du bara är tyst
Tänker jag när jag sitter i läkarrummet
Och inte för jag sagt något
För jag är redan tyst
Och kanske är det bäst så
De frågar mig om jag pratar idag
Jag svarar inte
Sitter stilla och stirrar ner i golvet
Pillar på naglarna
Jag hör vad dem säger
Varenda ord
Jag hoppas ni vet det
För jag hör varenda ord
Och de skär in i själen
I hjärtat
När ni kallar mig opålitlig
Och när ni sen ber mig öppna min själ för er
Tänker ni inte på att ni skadar just själen min
När ni höjer rösterna
Och tar tag hårt i armen

Och jag vet att ni menar väl men det blir så fel
Ni berömmer mig för att jag inte skadat mig
Jag vill inte berömmas för något så självklart
Men jag vet ni menar väl
Och jag tror ändå jag blir lite stolt innanför kroppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram