måndag 8 juli 2019

oceaner

Jag sväljer saker
Saker som inte borde kunna sväljas
Men jag trycker ner dem och tillslut
Är dem nere
I min mage
Jag ska börja utslussas från psyk nu
Börja med permission på min födelsedag
Och utöka
Jag vill vara själv
Men det får jag inte...
Än
Och jag vet ju vad som kommer hända när jag blir ensam
Det vet vi nog alla
Egentligen inser vi allihop
Att det är så min framtid ser ut
Eller rättare sagt
Hur den inte ser ut
Jag är så trött
Trött på att inte kunna leva utan bara överleva
Det här är inget liv
Och jag vill inte överleva
Om du finns Gud
Låt mig dö

2 kommentarer:

  1. Älskade vännen. Lämna oss inte.

    SvaraRadera
  2. Älskade Johanna. Lämna mig inte. Jag vet hur förjävligt det är men jag behöver dig, vi behöver dig. Du är en v mina närmaste vänner och jag vill inte förlora dig, jag kan inte. Försök hitta guldkornen, som mumin och Nikki. En dag i taget, om inte det går en timme, en minut. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont, fortsätt.

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram