torsdag 31 oktober 2019

Strandtankar

Jag ser tillfälligheter,
Möjligheter, chanser
Andra utvägar ut ur det svarta hålet
Som jag fastnat i
Jag vill inte få syre i blodet mer
Vill att min kropp ska ruttna bort
Likt min insida gjort för längesen
Spegla själen som svider likt ett öppet sår

Ser ni inte? Undrar jag
Ser ni inte hur jag lider? Skriker jag i nattmörkret
Ni måste förstå en sak,
Att jag kan inte fortsätta leva mer!
Jag är en död själ i ett skal
På insidan finns ingenting längre kvar

Jag måste långt bort, bortom horisonten
Bort från den här planeten
Andra sidan jorden räcker inte
Kanske borde jag köpa en biljett till mars
Men vad händer om jag inte blir fri där heller?

Alla dessa tillfälligheter
Ska jag ta chansen?
Det kanske blir sista möjligheten jag får
Ska jag hoppa
Eller ska jag backa tillbaka till avgrunden jag föddes ur
Och bara...
Vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram