torsdag 4 juni 2020

[engill]

Tro du på livet
Livet efter kärlek
När allt är slut
Och hjärtat värker
Tror du fortfarande på livet då?

Tror du på livet
När alla tårar är slut
Och du ligger i din säng
Ber in i kudden
Att det ska ta slut

Jag kan höra
En röst i mitt huvud
Som säger
”Jag tror inte du är stark nog”
Och fan det stämmer nog

Tror du på livet
Eller har du som jag
Gett upp innan det började

-

Det är tufft nu. Jag ville ha en punkt men fick sätta ett kommatecken istället och just det gör ont så jag går sönder i tusen bitar. Jag vet inte vad jag ska skriva. Det finns inga ord som förklarar smärtan. Och jag vill och orkar inte skriva om det som hänt. Det har hänt och jag fortsätter andas ett tag till, uppenbarligen. Läkaren från Lund var här innan allt kaos och hon skulle föreslå utskrivning. Jag hoppas verkligen på det. Så mycket. Jag vet att det är komplicerat. Att det inte handlar om dagar utan kanske om veckor men sen blir jag fri. Om det nu blir så. Men jag hoppas och kan med den tanken ändå ta mig igenom timmarna. Det finns en väg ut. Och den ska jag ta en dag.

-

Någon visade mig ljuset
I en dröm
Tog jag hennes hand
Hon omfamnade mig
Med sina vingar
Och sa

”Snart är du ljuset
Snart är du molnen
Och tårarna kommer regna
På alla du någonsin älskat”

Jag tror jag log
Och när jag vaknade i mörkret
Visste jag
Snart är jag ljuset i mörkret igen


2 kommentarer:

  1. Jag behöver dig mer än vad du tror. Jag behöver dig och jag kan inte leva utan.

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram