torsdag 8 april 2021

Ser ni inte?

Klockan är nolltre tjugotre 
Och bara jag är vaken 
Vad jag än gör
Så kan jag inte sluta tänka
På döden

Så jag ligger här 
Tre på natten
Med ångest upp till öronen
Trots att jag tagit all vb
Men jag är inte trött
För tankarna 
De är så påstridiga 
Får inte en lugn stund

Kaoset inuti 
Blir mindre och mindre hanterbart 
Jag tänker att
Förr eller senare exploderar jag
Snart kan jag inte hålla allt
Inne i kroppen min
Snart brister det

Alltid på gränsen 
Till att gå sönder
Alltid en orkan
I hälarna
Alltid en tsunami 
Innanför ögonlocket
Alltid en tornado 
I bröstet 

Jag går sönder
Ser ni inte det? 

1 kommentar:

  1. Vi ser, ser att du är så stark som håller ihop, som inte exploderar❤️❤️❤️
    Du brinner som en fackla i mörkret istället, och lyser upp de mörka gator där du går.
    Och det är okej, att vinden får lågan att fladdra, så länge den inte slocknar ❣️

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram