tisdag 13 juli 2021

Evig vila

Det känns overkligt. Läser på internet om din begravning som är på fredag. Jag kommer inte kunna gå och det gör ont. Vart är du nu? Jag hoppas du vet att du är älskad. Att många människor gått isär för att du dog. Jag är arg på vården som inte tog dig på allvar. För du kämpade. Du ville ha hjälp. Du bad om hjälp. Precis innan du dog. Ditt sista inlägg där du frågade om någon kunde ringa 112 till dig. Jag gjorde det inte utan skrev till din mamma istället och så får jag veta dagen efter att du dött. Jag bröt ihop och bara grät. Och nu finns du inte. Vården hjälpte dig inte. Du var där samma dag du dog. Ville ha hjälp men de avfärdade dig och skickade hem dig. Nu finns du inte. Och det gör ont.

Fina L. Hoppas du har det bra vart du än är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram