onsdag 24 juli 2013

jag är livrädd för att leva

Är helt slut, orkar inte ens resa mig ur sängen.
Och aptiten är som sagt helt borta, får knappt i mig någon mat. Helt svag känner jag mig.
Ska vila en stund, sen ska jag faktiskt träffa en kompis, jag måste orka det, jag klarar det.
Jag vill verkligen inte sluta leva det livet jag en gång levde, även om jag redan har gjort det.
Om en vecka exakt åker jag på ridläger, där jag ska samla kraft, umgås med fina personer,
träffa en av mina bästa vänner, och bara försöka ha roligt!
























Hästar ger mig kraft, kärlek, närhet och mod, allt jag behöver ger dem mig. Finaste Wincent

1 kommentar:

  1. Hej fina Johanna!

    Åh vad dumt att BUP inte lyssnar på dig om medicinen, att du inte får effekt. Tyvärr är det ju ofta så att man inte lyckas hitta rätt från början, och därför är det ju viktigt att få byta medicin efter ett par månader om effekten inte är nådd, för att se om man hittar något annat som passar. Att ta bort antidepressiva helt när man inte ens fått effekt, och inte mår bra, låter inte så smart av läkaren. Det är skillnad om man har fått bra effekt och mår bättre, för då är det ju bara bra att testa utan medicin. Jag tycker att det bästa du kan göra är att säga emot och förklara för din läkare igen, att du faktiskt inte uppnått någon effekt och att du vill testa ett annat läkemedel och se vad han eller hon säger om detta. För visst är det bästa om man klarar sig utan medicin och jobbar med sig själv i terapi för att må bättre, men ibland krävs det läkemedel i samband med terapi och som sagt tar det ibland tid innan man hittar en antidepressiv medicin som fungerar för en. Tyvärr hittar man inte alltid det, jag är till exempel en av dem som inte får bra effekt av antidepressiv medicin, men det har ju i alla fall prövats under många många år, så att ge upp om det i första taget är ju synd. Jag tycker du ska försöka stå på dig och berätta för din läkare hur du tänker!

    Var rädd om dig och kämpa på!! Jag hoppas du får det jättejättebra på ridlägret! Hästar är bäst :) Stor kram!

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram