lördag 14 december 2013

Det är så tragiskt



Jag trillade in på en sida där jag såg de här bilderna och bara tänkte hur hemskt det egentligen är. Varför
ha ritade modebilder där modellerna är alldeles för smala? Varför ska vi sträva efter att vara så jävla smala
egentligen för? Varför skulle du må bättre om du gick ner några kilo? Varför får vi inte bara läsa oss
att gilla oss själva precis som vi är?

Jag är så trött på samhället, hur vi ska vara si och så, göra sådär, äta det där, se ut sådär, bla bla bla.
Hur fler och fler insjuknar i ätstörningar och andra psykiska sjukdomar, det är ju så hemskt! För det samhället lär oss är att vi inte ska vara nöjda med oss själva, att vi alltid ska vilja ändra på något, alltid
vilja förändra saker. och det är så fel. I en drömvärld önskar jag att alla kunde vara nöjda med sig själva
och att något vid namn normer inte fanns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram