måndag 16 december 2013

Önskeinlägg #1 hundarna





























Nikki är min alldeles egna hund och är en renrasig chihuahua. Hon vägde ynka 36 gram!! när hon
föddes men väger nu hela 1,8 kg. Att äta tycker hon inte är så kul utan hon hoppar gärna över
måltider ibland. Hennes små tennisbollar som hon fått av mig däremot är hon nästan beroende av.
Ibland kan hon inte gå och lägga sig innan hon burit in alla tennisbollarna i sängen för annars kanske
de försvinner! Hon är supermysig fast hon är så liten och luktar hur gott som helst (speciellt
när hon sover)

Luna är min kära mors hund, hon är också en chihuahua. Vi brukar kalla henne för Heffaklump
eller tjockisen men hon heter Luna. Hon älskar mat och hela dagarna går hon runt och letar efter
något som hon kan äta och om hon inte äter så sover hon. Hon är ganska klumpig och har precis
lärt sig att hoppa!

Cocco är 13 år och är hela familjens hund. Hon är en bichon havanais och ska egentligen vara
långhårig men eftersom vi bor på landet och hon gillar att rymma ut på äventyr i stallet så klipper
vi henne. Hon är verkligen gammal och det börjar bli svårare för henne att hoppa upp i trappor
och sånt. Men hon är ändå pigg och har faktiskt börjat leka med leksaker igen, hon och Nikki
brukar slåss om bollarna och cocco brukar sno dem och ligga och ruva på dem i sin korg!

7 kommentarer:

  1. Åh va söta de är ^^ Kul att läs om dem. Sitter och ler som ett fån när jag läser om gulliga djur haha. Vi har också en hund som är 13 och man märker verkligen på honom att han är gammal nu... Tyvärr. Men han är ändå världens finaste!

    SvaraRadera
  2. Åh så gulliga! Mysigt med så smååå hundar :)
    Min mormor och morfar har en pytteliten hund, en liten blandras, och man märker verkligen skillnad på hur det är med liten hund jämfört med stora hundar som vi alltid har haft :p

    SvaraRadera
  3. gud. jag tror verkligen att en hund skulle få mig att må bättre.

    SvaraRadera
  4. Åh sådana sötnosar=) Och en sån liten liten hund=) Vi har fem illrar, en väger lika mycket som din hund och en väger ett helt kilo mer!

    SvaraRadera
  5. Vad söta! :)
    sv: Tack så mycket! ^.^
    Jo men jag förstår, det verkar ju lite intressant! :)
    Kram

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram