måndag 30 december 2013

Tänker tankar man inte får tänka

Har kollat på film, gråtit så mycket att jag inte kunde andas. Och varit arg, sur, rasande.
Mamma säger: du kan ju inte ha häst om du inte tänker ta hand om den
och jag vill bara skrika till henne som svar
-nej men sälj han då så kan jag få ta livet av mig istället!
Men så kan man ju inte säga, så får man kanske inte ens tänka, eller?
Har en krypande känsla i huden, river och klöser för det bara kliar och jag blir galen.
Vad gör man egentligen när man inte orkar med sig själv? Ibland önskar jag att monstret
var något annat än mig själv, då hade jag sprungit för livet men nu när det inte är så
så vill jag bara springa mot döden. Ta dödens hand i min och säga
- nu är jag din

3 kommentarer:

  1. Fortsätt kämpa emot monstret <3 Du klarar det, du är så jävla stark.
    Jag förstår det där med hästen, är ju lite lika här fast ändå inte. Men har du försökt få din mamma att förstå att han är viktig för dig även fast du just nu mår för dåligt för att ta hand om honom?

    SvaraRadera
  2. Sv; åh ja han är verkligen fantastisk! Åh gör det, det skulle vara så fint!!
    Du är också stark Johanna! Alla hjältar sänker huvudet någon gång♥

    SvaraRadera
  3. Fina du, fortsätt kämpa. Du förtjänar att må bra och du kommer klara det! <3

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram