onsdag 8 januari 2014

8. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet"?

Den här frågan gör mig nästan ledsen, för en sån fråga borde inte finnas. Det borde inte finnas något
som ''tillhör det andra könet''. Men nu är ju samhället så, så jag får väl svara på frågan ändå.

Ja det tror jag att jag gjorde. Jag var faktiskt mest med killar som liten, hade mer killkompisar än tjejkompisar. I alla fall på dagis. Sen minns jag inte så mycket mer. Jag minns att jag hatade fotboll
men började på det i alla fall bara för att utsätta mig för det och för att min syster gillade det. Mer kommer
jag faktiskt inte ihåg, jag kommer bara ihåg konstiga saker. Som att min syster lagade en hemsk linssoppa
när vi bodde i Åhus, som att jag tappade bort en barbie docka och aldrig hittade den. Eller som att jag
bet min syster i magen, kollade på bumibjörnarna när jag hade vattkoppor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram