onsdag 1 januari 2014

Varje liten tår sopar bort ännu ett spår

Imorgon ska jag till vårdcentralen, sista gången tror jag och det känns så jävla skönt att
slippa åka dit! På fredag ska jag till tandläkaren i Eslöv, har väl slarvat lite med tandställningen
men det ska nog gå bra ändå. Och sen i helgen kommer nog farmor, farfar och pappas
''syster''. Jag är trött, så trött och känner att jag bara vill sova, eller försvinna. Tankarna om
BUP kommer ibland faktiskt, för snart har det gått en månad sedan jag hade kontakt med dem
senast. ''Vi har inte gett upp om dig Johanna'' så skrev psykologen.

Nej de kanske inte har gett upp om mig, men inte gör de någonting för att hjälpa mig heller.
Och det är nästan värre, nästintill. För då kommer tankarna om att jag inte förtjänar hjälp
och att de också vet det och att det är därför de agerar som de gör. Det är så det känns.
För varje dag som går blir det värre.

1 kommentar:

  1. Nu ligger vinnaren av designbloggen upp. Kika in och kolla om det blev du:)
    http://beccys.com/2014/january/vinnare-av-basta-designbloggen.html#comment

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram