måndag 18 november 2019

Hur ska jag få ut monstret när ni spänner fast mig?

Hon sa hon ville hjälpa mig
Frågade om jag inte förstod
Att det här var det bästa alternativet

De gav mig 20 minuter
På att lugna ner mig
Få medicin att fungera

Jag kunde höra hjulen mot golvet
Skor som gnisslade
Nycklar

Dörren öppnades
Jag visste redan vad som skulle hända
Hade ju hört hjulen och gnisslet
Så jag fick panik

20 minuter hade gått
Jag var lugn då
Visst försökte jag självskada
Men det var inget livsfarligt 

De gav mig ingen chans
De hade bestämt sig innan
Så det slutade med att jag låg fastspänd
I den där djävulssängen

Och jag vaknade upp i den
Med en sådan klåda 
Att jag fick panik igen

Jag vill få ut spindeln ur örat
Som kröp in där i Thailand
Men nu kliade hela kroppen
Och jag kunde inte klia

Jag vädjade om att bli uppsläppt
De sa ja
Och jag kunde klia bort kli-attacken

Det var senaste och sista gången jag ligger i bältessäng
Jag ska få som jag vill
Och i min geniala plan finns ingen bältessäng med


1 kommentar:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram