lördag 9 november 2019

Kvällstankar 22:57

Jag säger det inte
Tänker det inte
I alla fall inte högt
Så någon kan höra
Men det är där
Alltid närvarande

Tänker jag det för högt
För tydligt
Bokstäverna i rätt ordning
Så kanske någon hör

Jag testar alltid min omgivning
Tänker horribla tankar
Allt från mord till sexuellt
Värt att tillägga här
Är att jag aldrig skulle mörda någon
Och aldrig göra något mot någons vilja

Men jag testar, måste chocka
Ibland samma personer
Med andra tankar än jag tänkt innan
Så jag måste ändra de här horribla tankarna ibland

När jag tänkt de här horribla tankarna
Kan jag tänka de förbjudna tankarna
Det är steg två

När ingen lyssnar
Tar jag fram det ingen får höra
Här ges inga exempel

Förbjudna tankarna är mina
Hemliga och tillhör mig
Aldrig kommer någon få veta
Mina förbjudna tankar

De är inte att liknas som
Förbjudna skogen i Harry Potter
För trots att den är förbjuden för elever
Får de samtidigt gå in i den som straff

I min hjärna, och nyckeln
Till de förbjudna tankarna
Har en tillgång
Och det är jag
Chockerande va?

Hur mycket jag än önskar
Och vill
Ge nyckeln
Eller bygga ett fönster
Göra ett titthål i den tjocka dörren
Så går det inte

Jag är dömd
Att leva med de förbjudna tankarna
Och det ska göras

Ensam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram