tisdag 12 november 2019

Naturkraft

Min insida av kroppen
Har en egen natur
Ett helt kretslopp
Som måste fungera
Men det gör ju inte det
Och hur stoppar jag 
En naturkatastrof

Jag ser tecken
Ser hintar på att katastrofen 
Den är nära nu
Eller jag menar
Jag känner det
I varenda liten cell

För hur kan jag missa det?
Lungor som fylls av en tsunami
Drunknar i mig själv
Samtidigt som en skogsbrand 
Härjar i hjärtat

Och nu pratar jag inte om livslågan
För den existerar inte längre 
Jag pratar om en eld
Så stark, så kraftig
Att den dödar allt i sin väg
Och jag känner att snart 
Är det bara aska kvar av mig

Inombords pågår något stort
Och ingen förutom jag
Förstår hur stort det här är

Fotfästet funkar inte
För benen har drabbats av jordbävning
Det skakar och saker bryts och går av
Och då pratar jag inte om ben
Jag pratar om tillit som har blivit så skadad
Att bitarna att sätta ihop bara är 
Sågspån

Jag är en naturkraft
Men jag vill inte ha den



                                                                      Budgivning börjar på 10 kronor

1 kommentar:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram