fredag 28 februari 2020

Tårar faller ner

Jag tryckte undan det
Så långt bort jag bara kunde
Du skrev ett sms
Att det var slutet för oss
Och inga tårar rann för mina kinder
Jag har aldrig berättat det innan

Mina känslor var begravna
Långt inuti kroppen
Låsta och fastkedjade
Och inga tårar kunde komma

Jag grät inte
På flera månader
Trots att jag saknade dig
Trots att jag såg dig med henne
Trots att jag sa upp kontakten med dig
Jag grät inte ens i bältessängen

Tills en dag
Då allt släppte
Och jag grät
Tills kroppen blev så trött
Att jag somnade

Det går i perioder nu
När jag kan gråta
Och inte

-

När vi bodde tillsammans
Innan du lämnade mig
Grät jag varje vecka
Och jag bråkade med dig
För du också behövde gråta
Vi skrek på varandra
Försökte visa
Att vi själva behövde gråta mer
Än vad den andra behövde

Det slutade med att vi både grät
En i soffan en i sängen
Och ibland somnade vi
En i soffan en i sängen
Utmattade av alla skrik
Alla tårar
Och lite sura fortfarande

Varför bråka om att gråta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram