onsdag 14 oktober 2020

Dag ett

Jag raderar mitt hejdå
Raderar min lista 
Med begravningslåtar
För jag ska inte dö
Jag ska leva
Och jag ska leva ett liv värt att leva

Det krävdes en nästan döden upplevelse för att välja livet. Nu kämpar jag för att leva istället för att dö. Jag ska börja i dbt och jag pratar. Jag kommer fortsätta skriva här. Kanske om mörka tankar ibland men det är del av livet. Men jag har bestämt mig att det var sista överdosen och jag ska slänga alla mina rakblad i helgen. Jag har verkligen valt nu att jag ska kämpa för att bli fri. Frisk. Jag kan se en framtid utanför sjukhuset och jag kan se en framtid där jag lever och inte ligger begravd. Kampen börjar nu. Snart dag två. 

2 kommentarer:

  1. Du gör mig så glad! Jag hejar på dig. Tillsammans 💛

    SvaraRadera
  2. Det finns inte ord som kan beskriva hur fantastiskt stark du är, du är bäst! Du klarar det här, det vet jag ❤️

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram