måndag 19 oktober 2020

Jag är inte längre ung

Det är svårt att se en framtid
Där jag inte drar rakbladet mot huden
Där jag inte efter varje dusch
Måste lägga om flera sår med plåster
Det är svårt att se en framtid
Där jag inte tar medicin efter medicin 
För att stå ut
Det är svårt att ens se en framtid
Men jag kan inte ge upp än
Hur mycket jag än vill

Leta efter ljuset skrev han i brevet. Den där Håkan Hellström. Lyssna på mig och jag sjunger till dig. Min hjälte vill jag ska leva. Men det är svårt att se ett annat liv än misär och sjukdom när det så länge varit såhär. Jag måste börja någonstans. Och drömmen om att få träffa Håkan lever kvar. Kanske en dag. Men tills dess får jag göra det han skrivit i alla svar. Fortsätta. 

1 kommentar:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram