måndag 22 februari 2021

Svart hål

Jag vill tills jag inte vill och nu vill jag inte längre. 

Kanske var det redan slut för längesedan. Kanske var det meningen att jag aldrig ska bli gammal. Kanske borde jag inte fortsätta. För hur mycket jag än försöker blir det inte bättre. Jag är trött på att försöka. Jag är trött på att kämpa. De kallar det bakslag. Jag ser det inte på samma sätt. Såren på kroppen är inga bakslag. Det är något jag vill och måste göra. För att orka andas. Såren blir fler och hålet i själen växer sig större. Jag slukas in i mörkret och det finns ingen annan väg ut än att dras in i kärnan av det där mörkret. Av mörker är vi komna och av mörker ska jag åter bli. 

1 kommentar:

  1. Det är inte meningen, och det finns en annan väg ❤️

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram