söndag 28 februari 2021

Aj aj aj

Jag grät av smärtan
Bara några timmar senare

Läkaren på akuten sa det inte var akut. Smärtan var hanterbar väl i det kala rummet. På vägen ut till bilen började smärtan komma mer och mer och när vi åkt i några minuter hade den gått från en trea till en sexa. Vi gick en snabb runda i affären och jag trodde jag skulle hinna svimma innan jag kommit till bilen. Sen kom jag hem. Och smärtan blev värre.. och värre. Tills jag hade gått och lagt mig för natten och låg där i mörkret med tårar rinnandes för kinderna för jag hade så jävla jävla ont. En spyhink vid sängen ifall jag skulle spy. Mamma låg i mörkret i rummet längre bort och jag bad henne tillslut sova med mig. Hon strök min hand tills jag somnade av utmattning. Smärtan är outhärdlig på kvällarna. Nu också. Jag ska försöka sitta och sova inatt och hoppas på att slippa få ännu mer ont än jag redan har. Jag vet inte vad det är för fel och det är nog det jobbigaste. Hade jag fått ett svar att ”du har ett magsår” ”du har ont pga det här” hade det varit lättare att hantera. Hade jag vetat att det fanns ett slut på denna fysiska smärta hade jag stått ut. Men nu. Ovetande om det kommer bli värre? Kommer jag få ont igen? Kan jag äta det här? Kan jag dricka läsk? Imorgon ska jag ta kontakt med vårdcentralen och jag hoppas de tar det på allvar. Eller i alla fall vill ta reda på varför jag har ont. Nu låter det som värsta allvarliga saken men jag tycker bara det är så jobbigt att ha såhär ont. Att vrida och vända mig i sängen av smärta. Må illa. Vara rädd för att äta. 

Jag hoppas det lugnar sig snart. Nu ska jag sova. Sittandes eftersom jag misstänker smärtan blir värre av att ligga ner. 

Godnatt. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att vårdcentralen tar dig på allvar! Är ju så frustrerande och läskigt att inte veta vad felet är. Stå på dig! Håller tummar och tassar för dig ❤️

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram