fredag 30 april 2021

Ge mig något


 Ge mig något som känns förutom det här bottenlösa mörker jag fastnat i. Ge mig något att höra istället för alla dessa tankar som ständigt snurrar i mitt huvud. Ge mig något varmt för att värma upp mitt frusna hjärta. Ge mig ett alternativ som inte innebär att jag måste leva detta liv. Ge mig en ny chans för att söka efter det som sen länge är förlorat. En hand som tar emot mig efter jag fallit längre och längre ner. Ge mig något. Bara något annat än det här. Jag vill inte kämpa mer. Jag är inte stark. Säg inte att jag är stark för det är jag inte. Jag förlorar gång på gång. Och efter varje avslutat kapitel kommer fler och fler förlorade strider. Jag undrar när boken tar slut. När någon läser sista sidan. Och hur den slutar. Vilket ord som blir det sista. Så ge mig något mer än livet. Bara ge mig, något. 


Ps, ni får gärna skriva en fin kommentar för mig att läsa tills nästa gång jag kikar in här. Skriv något favoritcitat, låttips. 

4 kommentarer:

  1. Jag ska skriva en fin kommentar när jag vaknar imorgon men skriver en nu så jag inte glömmer att skriva något sen 😅

    SvaraRadera
  2. Skickar mängder med mentala kramar, oändligt många koppar med ditt favoritte, varma filtar och gosiga strumpor som värmer när det känns kallt inuti. Mentalt överför jag hela mitt lager av tusentals bilder på söta djur, varm päls mot din kind, vårsol och allt möjligt som kan tänkas göra det mindre tungt för en sekund. Sänder över all värme i världen till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men wow vad fint skrivet! Blir rörd 💓

      Radera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram