tisdag 10 augusti 2021

Smärta: själen?

 


Det var januari 2018. Jag hade svalt tabletter på behandlingshemmet och hade precis kommit till intensiven i Mora. De gav mig sedering mot min vilja och jag somnade. Det var inte första gången och skulle heller inte bli den sista. I min journal skrev en personal det på bilden. Nu undrar ni kanske varför jag berättar det här, men fortsätt läsa så kommer ni förstå.


Smärta: själen? är namnet på min nya bok. En bok som skrivits inlagd på psykiatrin. En bok om psykisk ohälsa. Om tvångstankar, tvångsåtgärder och suicidförsök. Om att älska och om att sakna. Vissa texter har ni kanske läst tidigare. Vissa helt nya. Men det här är mina ord. Min kamp. Jag har försökt att inte berätta men det har varit svårt. Personal på avdelningen har frågat och jag har skrattat som svar för att jag inte velat berätta. Jag ville släppa nyheten när jag var mer klar, som nu. 


Boken är här. I min hand. Snart i er. Snart är mina ord också era. Det är samtidigt läskigt att dela med mig om det där inne. Om mina tankar och känslor. Men jag tänker att jag inte är ensam i det här. Snart kommer boken finnas att beställa i bokhandel. Be kind. Jag har ett trasigt hjärta 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram