måndag 3 februari 2014

Okej.

Jag har haft handfängsel och jag har blivit nertryckt i en polisbil men jag är ingen brottsling.
Om det inte är ett brott att hata sig själv, för då är jag skyldig. 

Jag har levt på sjukhus i månader, jag har levt bland vitklädda människor, i ett sterilt landskap.
Fortfarande känns det som att jag inte är sjuk, inte tillräckligt sjuk för att få hjälp. 

Men det finns inget tillräckligt sjukt, finns inget ''tillräckligt dåligt'' att må. Jag vet att jag själv tänker så hela tiden, varje dag men jag vet också att det är fel. Så fel. För det finns ingen gräns för hur dåligt du måste må för att kunna få hjälp, det finns inga krav på hur dåligt man måste må. 

Jag är sjuk, jag mår dåligt, jag är inte okej men det är okej att inte vara okej. kom ihåg det.

2 kommentarer:

  1. Det är så viktigt det du skriver! <3 Alla förtjänar all hjälp de kan få!
    Jag har en dam på vux som säger "du är för frisk för att vara här" men det är sånt jävla skitsnack för det vet jag att jag inte är, alla mina andra vårdkontakter vet att jag inte är det, förrutom hon. Men lyssna inte på dem som säget nej för vad fan vet dem?!
    Va stark sötnos<3

    SvaraRadera
  2. Det är så rätt det du skriver. Styrkekramar!

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram