onsdag 23 september 2020

Zopiklon hjärnan

Jag vill 
Mer än låsta dörrar
Och vita rockar

Jag vill 
Mer än darriga armar
Och vita förband

Jag vill
Mer än att livet är upplagt
Vilka dagar jag ska lägga om

Jag vill
Mer än gärna 
Vara fri

Men vi pratar om olika saker
Vi är inte på samma plan
Ni försöker räcka ner handen
Hjälpa mig upp
Men jag vill inte ta tag i era händer
Hur mycket ni än bönar och ber
För jag ser en så mycket bättre utväg
Och jag förstår det inte går att förstå
Men tänk också att jag inte kan förstå er
Lika mycket som ni inte förstår mig

-

Trött. Nu blir det vb och sömn. Om jag kan somna. Lång dag med möte med öppenvården och mina föräldrar. Minnet är kort. Har nu på kvällen haft det rätt jobbigt när jag kom tillbaka till avdelningen. Tog tillslut vb och åt mina bullar jag hade med mig. Imorgon ska jag till gyn och hem och träna med pappa. Sen ska jag vara hemma tills söndag. Nikki är så gosig när jag är hemma. Och hon vill oftare ligga nära mig nu vilket värmer mitt mammahjärtat. Min fina lilla tjej. Vad vore jag utan henne. Hon har på något sätt räddat mitt liv. Nu ska jag sova. Fundera på vad jag ska träna imorgon. Försöka att inte tänka dumma tankar eller trassla in mig i allt det där stora kaotiska. Vill ha lugn. Jag önskar ibland jag kunde sova för alltid. Men det är väl döden då som gäller.

2 kommentarer:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram