söndag 30 december 2018

Vänta tills våren

Det var nästan ett år sen jag skrev och vet i alla fall att en (hej stephi) läser. Tänkte försöka uppdatera lite i alla fall. Det var ju ett tag sen sist.

Så nu bor jag i Hässleholm (i typ en månad till) bor just nu i träningslägenhet inne i Hässleholm och boendet är lite utanför. Den 4e februari flyttar jag till egen lägenhet i Kristianstad. Fast mamma och pappa vill att jag flyttar hem till nån av dem men det ska jag inte. Har träffat många fina vänner på behandlingshemmen jag bott på. Och fina personal också. Min kontaktperson på boendet i Mora träffade jag för nån månad sen igen och det var så fint att ses igen efter nästan ett år.

Hur det går då, det går sådär jag har varit en del på sjukhus efter överdoser, självskador och annat skit. Inlagd på piva, MAVA, psykosavd fast jag inte har psykos. Men det är väl där det finns plats som jag får vara ibland. För typ två veckor sen tog jag två överdoser inom en vecka så det går inte jättebra just nu. Men jag tränar på det. Att bo själv. Jag får gå i dbt tre gånger i veckan på boendet och sen träffa min terapeut 2 gånger i veckan. Men nu den 7e börjar jag skolan så då blir det nog ingen dbt.
Och snart flyttar jag, men då kommer jag med få träffa psykolog och läkare. Så det känns helt okej.

Jag träffar mamma och pappa mycket oftare i alla fall och det är ju närmare till dem nu. Sen har jag även fått min hund till mig så vi bor tillsammans nu igen. Vilket är väldigt skönt. Har saknat att ha henne hos mig mycket. Det är mycket som händer just nu och både personalen på boendet och min familj är oroliga, och min terapeut han säger det ofta. Att han är orolig för mig.

Får skriva mer sen om vad som hänt under året. Det här var bara lite. Här får ni en bild på min tatuering jag gjorde i somras som får mig att kämpa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram