lördag 2 februari 2019

I den stora sorgens famn

Så nu var det ett tag sen jag skrev, dags igen antar jag.
Jag har varit en del på sjukhus sen senast. Tog en allvarlig överdos samma dag jag började skolan. Och låste in mig så polisen bröt upp dörrarna. Skäms rätt mycket över det. Men min terapeut sa att poliserna gjorde fel, att de skulle väntar några minuter på när boendepersonalen kom. Mådde inte alls bra efter den överdosen. Spydde som en idiot och hade en puls på 140 i vilopuls. Så det blev några dagar på sjukhus med vak från psykiatrin. Sen var det samverkan (sip) och jag fick förlängt tre månader till på boendet. Och valde att flytta tillbaka till boendet igen. så nu bor jag i mitt gamla rum igen.

Det har blivit många självskador efter det med. Men inga skärskador. Utan jag har svalt saker och tagit tabletter. Mest svalt saker. Vilket inte är sä bra. Fick sövas för att göra gastroskopi en gång men de hittade inte det jag svalt så det var lite i onödan. En gång efter jag varit på sjukhuset hela natten rymde jag från akuten. Eller avvek. Sa att pappa skulle hämta mig men gick och köpte tabletter. Och jag försöker påminna mig hur dåligt jag mådde när jag tog de tabletterna förra gången. Jag sa att jag aldrig skulle ta dem igen men det gjorde jag. Så då åkte polisen och mamma och mammas sambo runt och letade efter mig i hela stan. Tillslut insåg jsg att jag inte skulle få i mig alla tabletterna då jag spydde som en idiot så jag gick hem till pappa. Och grät. Tillslut kom polisen och pratade med mig pch körde mig till psykakuten. Men jag blev inte inlagd. Utan fick åka hem till mamma över helgen. Men jag fortsatte skada mig när jag kom tillbaka till boendet. Så nu är min terapeut väldigt orolig över mig. Jag måste göra ett comitment om att inte skada mig på måndag. Jag vill verkligen inte. Vill ju skada mig. Men samtidigt inte. Men all ångest och tvång gör det svårt.

Igår var jag på Ola salos show på rondo i Göteborg. Med the ark låtar. Det var så fint. Och det är sånt jag lever för. Musiken, konserter. Skolan går jag inte i längre, och nu ska jag börja en mer intensiv dbt på boendet. Vilket är väldigt jobbigt då jsg inte tycker det hjälper mkg riktigt. Men jsg har väl inte gett det en riktig chans.

Tack för mig för den här gängen. Låttips: i den stora sorgens famn - Ted Gärdestad

2 kommentarer:

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram