Visar inlägg med etikett tips. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tips. Visa alla inlägg

måndag 5 februari 2024

Keep the streets empty for me

Legat sömnlös två senaste nätterna. Gråtit. Vänt mig till musiken. Gråtit lite till. Jag tog en tur med Luna och känner tårarna bränna bakom ögonlocken. Jag känner hur jag brister. Men håller ihop och möter mamma. Sväljer gråten istället för att släppa ut det ännu en gång. På tvn spelas Håkan och han sjunger du är så snart där. Men jag kan bara tänka på dig och att jag inte vill behöva gå på din begravning utan att du vaknar tillslut. 

Det känns som livet sticker kniv efter kniv i mig. Jag är i kris. Smärtan tar över hela kroppen. Tankarna försöker övertyga mig. Jag sträcker ut händer. Jag vill försöka men fan jag orkar inte. Hur ska jag orka? Jag tvingar min in i duschen och Nikki står utanför dörren och gnäller för hon är orolig jag gör något dumt och försvinner igen. Det är lockande. Ärligt. Tankarna styr mig. Jag greppar efter något att hålla fast vid. Något som får mig att hänga kvar. 

Du skrev en låt du ville ha på din begravning för flera år sedan. Jag vill inte höra den för jag vill du vaknar. Snälla bara vakna.

Livet är skit men jag kan inte checka ut och det gör ont. Snälla låt mig få sova inatt 

tisdag 3 juni 2014

Förr eller senare exploderar jag


Nu har jag också läst den här fantastiska boken; Förr eller senare exploderar jag


Och jag vet inte vart jag ska börja, med hur jäkla fint allt är skrivet i den här boken, eller hur mycket mitt hjärta gick sönder när jag kände igen mig, eller hur mycket jag bara vill läsa om boken igen och igen, eller kanske börja om hur mycket jag grät. Jag vet inte.

Men jag börjar väl här, med att berätta om Hazel Grace, Augustus Waters. Någonstans där börjar ju ändå den här fina boken. Med en cancersjuk tjej som träffar en kille på en stödgrupp för cancersjuka ungdomar. För det är ju där den här fina historian börjar, och jag vill aldrig att den ska ta slut.
Hazel vet att hon ska dö och när hon säger:

så går mitt hjärta sönder. För det där känner jag så väl igen. Jag kanske inte är sjuk i cancer, jag kanske inte har en fysisk sjukdom som kan döda mig. Men jag själv, jag kan ta död på mig. Av impuls göra något som jag inte kan stoppa, försvinna. Dö. Och där fick jag kanske ett svar på varför jag drar mig undan, inte försöker skaffa vänner, inte gör särskilt mycket för att behålla dem. För jag vill minimera antalet skadade.


Det finns så många fina citat som jag tycker om i den här boken, så många hjärtskärande ord. Men jag tänker inte dela med mig av allt. Lite får ni läsa själva. Och jag tycker verkligen att ni ska läsa den, för den är så himla bra. Sorglig men fin. Och jag vill också bli kär, jag vill också ha någon som Augustus. Någon som förstår, som man kan prata om allvarliga saker på ett lätt sätt med. Om döden, om rädslan att bli bortglömd.

fredag 23 maj 2014

Two sides of the moon

Gissa vem som har färgat håret? Japp, JAG. Såhär kul såg det ut när jag satt med färgen i håret, och väntade och väntade. En och en halv timme tror jag att jag satt sådär. Nu ser det ut såhär

Det rosa skulle egentligen ha varit mer pastellrosa men det fastnade aldrig, så fick färga två gånger och ta i mer färg. Men det blev väl bra ändå!

Bra med splitdye:
1. Du kan välja när du tar kort om du vill ha rosa hår eller lila, bara att ta kort från sidan!
2. Lätt att se vart benan går!!
3. Det blir sådär superduperfint när du flätar det!
4. Om du har svårt att bestämma vilken färg du vill ha, så ta två och dela på dem. Varsågod, nu har du snart en splitdye!
5. Du kan dra skämt om att du känner dig DELAD.

söndag 18 maj 2014

Om detta talar man endast med kaniner

 Häromdagen fick jag ett så himla fint paket av min mormor. För där i brevlådan låg den här boken. ''Om detta talar man endast med kaniner'' skriven av Anna Höglund.


En barnbok faktiskt, men ändå så otroligt bra att det känns i hela hjärtat när man läser den. Illustrationerna är så bra gjorda, texten är så sorgligt vacker. Det krävs inte många meningar ibland, bara några få ord.

Ni kan köpa boken HÄR eller HÄR

tisdag 22 april 2014

Ett nytt beroende



Har börjat blanda olika te sorter när jag dricker te, det blir faktiskt väldigt gott! Min favorit just nu är;
strawberry camomile green tea blandat med rabarberkalas. Blir supersmarrigt! Prova ni också, ta era två
favorit te sorter och gör en kanna te, ta hälften hälften och se hur det smakar! Prova er fram.

måndag 21 april 2014

Stora boken om Mumin ♥



Alltså denna boken, såå fin! Var tvungen att ta lite fotografier, så kanske kommer upp några här per dag.
Då kan jag i alla fall hålla uppdateringen igång. Idag har de sista släktingarna åkt uppåt landet igen, så nu
är det tomt. Men ändå ganska skönt faktiskt. Jag har putsat alla mina ridsaker, lyssnat på Håkan, druckit te,
legat i sängen, gråtit av alla känslor, kollat på serier. Ungefär det har jag sysslat med idag.

Och nu tänkte jag läsa lite i den superfina och bästa Mumin boken ♥

onsdag 2 april 2014

Håkan Hellström 40 år ♥



Idag fyller min hjälte 40 år, älskade Håkan. Jag tänker inte ens försöka förklara vad han betyder för mig,
det går inte. Men, han får mig att fortsätta när mörkret kommer och allt gör ont. Det räcker för att förstå.
Läs gärna detta: 40 anledningar att älska Håkan Hellström och le hur mycket ni vill och känn hur tårarna fylls med tårar för det gjorde i alla fall mina. Herregud vad jag älskar honom

lördag 29 mars 2014

Tio shoppingtips på etsy.com


Eftersom att jag idag är i Örebro och firar min kusinvitamin som fyller 8 år slänger jag in lite shoppingtips 
från etsy.com. Hoppas ni får en fin helg förresten, tror inte jag kommer kunna uppdatera så mycket!

4. Alice i underlandet tavla    5. Don't fucking touch me tröja   6. Home is where your cat is sweater

7. Ying yang kitty cat tröja    8. Don't touch me halsband   9. Vattenmelon skal   10. Blommiga jeansshorts

söndag 23 mars 2014

Heartland

Idag började jag kolla på Heartland, är serie med hästar yaay. Hästar är ju bäst!

Förövrigt så har jag idag:

♥ Tuggat tuggummi
♥ Ridit och skrittat av på åkern
♥ Spelat kort och vunnit (yay)
♥ Kollat på serier, avsnitt efter avsnitt efter avsnitt
♥ Druckit te
♥ Ätit spenatsoppa

Vad har ni gjort idag?

onsdag 12 mars 2014

Jag är frosten där inget växer. La Belle époque

Hej vänner, har ni hört Kent nya låt? Om inte, lyssna HÄR. Så sjukt jäkla bra alltså!

Idag har jag redan hunnit gå en promenad, ätit frukost (yay) lunch och kollat på serier haha! Snart kommer
veterinären, inte lika kul. Igår kväll bokade jag faktiskt ridläger, och jag tänker mest ''vad har jag gjort''.
Jag som inte ens trodde jag skulle överleva hösten och inte ens hade planer på att leva sommaren ut. Nu
får jag kämpa mig dit, för i sommar blir det Vedbände och jag vet att jag mår bra där.

tisdag 11 mars 2014

For in dreams we enter a world that is entirely our own.


Det här skulle kunna vara en te blogg, eller vad säger ni? Nej men två nya favoritteer. Svartvinbär te, och
grönt te strawberry cupcake. Fint ska det va.

Är så sjukt trött nu alltså, kan inte sova på kvällarna så ligger vaken till tre och sen väcker mig mamma vid nio på morgonen så jag får ju ändå sova liksom. Ändå är det svårt att ens hålla ögonen öppna. Får väl lägga mig i sängen och kolla på serier och sova i smyg haha! Det brukar jag göra när jag inte får sova för mamma.

lördag 8 mars 2014

Internationella kvinnodagen





























Idag är det den internationella kvinnodagen YAY, heja oss! Så här får ni lite feministpepp

Har ni läst Mia Skäringers Det sista vi behöver är ännu ett diettips?
Där hon skriver så bra om bantningshetsen, träningshetsen och vikthetsen, om inte läs läs läs!

Det HÄR inlägget där Jonna och Johanna skriver ett öppet brev till Isabella om hennes inlägg om feminist.
Så himla bra att jag nästan avlider, heja er!

Feministveckan i lund som ni kan läsa om mer HÄR som jag själv tycker är en så himla bra idé som jag önskar jag kunde vara med på.














Det här som leder till det här.....




















k

Tack och hej för mig och ha en bra dag

fredag 7 mars 2014

Tips





















Är helt förtjust i alla body shops saker, allt som doftar är bra så de så! Så passa på att använda koden,
sista dagen är den fjortonde mars!

tisdag 4 mars 2014

Persika mango te ur en Håkan mugg

























Veronica Maggio går på repeat i mina hörlurar, i handen är oftast en kopp te. Nya favoriten, persika mango. Den smakar ljuvligt och jag vill bara dricka mer och mer. På torsdags är det visst ett stort möte på
BUP, om mig. Usch känner jag mest.

måndag 3 mars 2014

Bertie Bott's Beans



 I fredags landade de här i brevlådan. Bertie Bott's bönor i alla smaker haha. Jag har vågat mig på soap,
grass, green apple, en som jag trodde var cinnamon men som var earthworm (daggmask?!?) earwax
(så sjukt äcklig haha) marshmallow och spya. Alltså den sista, jag avlider när jag tänker på det. Övertalade
mamma och min syster att alla skulle smaka samtidigt, vi spydde nästan allihopa så äcklig den var haha!
Men roligt. Tvål var faktiskt inte så äcklig, äckligast var spyan, daggmask och öronvax haha! Finns att köpa
på usagodis om ni vill testa.

söndag 2 mars 2014

lördag 1 mars 2014

Jag ska va bra för dig



Och livet tar ingen paus för att jag har ont i själen idag, för att varje andetag gör ont. Här får ni istället
en fin video från när Veronica Maggio sjöng på Grammisgalan, såå sjukt vackert och underbart!

fredag 28 februari 2014

Mango och kardemumma smoothie

























Häromdagen gjorde jag världens godaste smoothie till lunch. Alltså den var SÅÅ god! Så här får ni ett litet
recept:

♥ 1 mogen mango
♥ 2 clementiner (saften)
♥ 2 dl vaniljyoghurt
♥ 1 tsk honung
♥ en halv tsk mald kardemumma

1. Dela och kärna ur mangon. Dela clementinerna och pressa ut saften.
2. Mixa mango, clementinsaft, vaniljyoghurt, honung och kardemumma.
3. Häll upp i ett glas eller vad du vill dricka det ur och njut av den underbart goda smoothien!

lördag 15 februari 2014

Du stör dig hårt på mig

























Mamma köpte visst hem en fin tårta igår till pappa. Jag sitter och lyssnar på Markus Krunegårds nya om och om igen. Så magiskt bra, kan inte sluta lyssna, vill inte sluta lyssna. Lyssna HÄR om ni också vill höra denna magiska låten.

måndag 10 februari 2014

The incredible face mask


Vad gör ansiktsmasken?
Masken tar bort pormaskar, motverkar akne, tar bort olja i fet hy och tar bort död hud.

Själv har jag hört mycket bra om denna ansiktsmasken så det ska bli spännande att själv prova den
eftersom jag faktiskt har mycket problem med min hy. Det blir ju inte heller bättre när man mår riktigt
dåligt psykiskt, utan för mig blir det sämre.Har ni provat masken och i så fall, har den funkat för er?
Båda bilderna länkar till sidan du kan köpa dem, eller klicka HÄR för att komma dit.