tisdag 18 februari 2020

Totoro totoro

Molnen på himlen
Blåser förbi utanför fönstret
Solen lyser in på sängen
Jag kunde höra fåglarna kvittra
Som de gör på våren
Nu hör jag en dammsugare
Och jag brukar skämta med mamma
Att hon är beroende av att städa

Vi ligger kvar i sängen
Klockan är inte mycket
I alla fall inte enligt vår klocka

Imorgon åker hon igen
Och jag vet hur jobbigt hon tyckte det var
Att åka tåg själv
Så jag vill att hon ska veta
Att jag är så tacksam
Otroligt tacksam
Att hon gjorde det ändå

Jag gillar att ha hennes sällskap
Vi behöver inte göra något speciellt
Att ligga i sängen och höra henne sova
Är fint och mycket finare än att vara på avdelningen
Igår kollade vi filmer
Totoro bland annat
Vi åt cheesecake framför Harry Potter
Det var fint

Och hundarna accepterar henne
Hon är en i familjen nu
Nikki nosar henne i ansiktet
Och Luna lägger sig på kudden bredvid henne
Det är fint
Det kan vara fint
Och jag står ut, lite till
Lite till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram