söndag 16 februari 2020

Fel på hjärnan

Jag åt
Så jag fick ont i magen
På avdelningen försöker jag vara nyttig
När jag kommer hem frossar jag i mat
Tills jag får ont i magen och måste lägga mig i sängen för att inte spy
Det finns ingen balans

Det är antingen äta massor
Eller äta för lite

Jag har ingen ätstörning
Men jag brukade spy
Efter måltider
Värst var det när jag var tonåring
Sen började jag självskada och slutade spy

Har gjort det nån enstaka gång efter det
Nu har det gått lång tid sen dess
Jag spydde efter överdoser
Tills jag spydde blod och panikgrät
Att stoppa fingrarna i halsen nu går inte

Jag har ingen ätstörning
Men det är inte jättefriskt
Att äta så som jag gör
Det måste finnas nått mellanting
Mellan det jag gör nu
Äta lagom
Varken för lite eller för mycket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram