måndag 18 oktober 2021

Allt du gav mig var minnen

Dödsbesked efter dödsbesked. När ska det här helvetesåret ta slut? Du finns inte mer och jag minns hur vi satt där och spelade skipbo. Du var en sån glädjespridare. Fick mig att känna mig trygg och gladare. Även om vi inte var nära gick jag sönder när jag öppnade sociala medier och fick veta du dött. Du finns inte mer. Hur ska det någonsin bli okej när människa efter människa lämnar jorden. Det gör ont. Du finns inte. Inte i fysisk kropp. Men i mig finns du kvar. I mig finns ni alla kvar. Och någon skrev till mig att de skulle tycka det var precis lika jobbigt om de fick dödsbesked om mig. Har svårt att ta in det. Men världen är ingen vacker plats utan er. Utan dig J. Jag hoppas du har det bra vart du än är. Vila i frid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram