söndag 5 december 2021

Det som gör ont

 Jag har inte öppnat dokumenten. Inte skrivit några ord. Jag har fullt upp med det inuti. En smärta så stark att jag inte vet vart jag ska ta vägen. En olustig känsla inombords som jag inte har någon aning om varför jag har. Golvet på toaletten blev rött. Jag tog hjälp men det var för sent. Skadan var skedd men nu ligger jag här i mörkret igen och är ensam med tankarna. Något känns fel och jag känner katastrofen komma och ta över mitt liv. Vaknade tidigt imorse och kände redan då denna känsla. Var inte trött och kunde inte somna om så jag satte på julkalendern och sen Greveholm och dieselråttor och sjömansmöss och efter ett tag kunde jag somna om igen. Men något måste vara fel. Något stämmer inte. Jag brukar inte känna såhär inte såhär starkt. 


Men kanske är det bara en illusion av allt som gör ont och allt som någonsin i hela mitt liv gjort ont. Kanske är det ryggsäcken jag måste bära. Även fast jag inte har musklerna. Denna ofrivilliga börda jag samlat på mig under alla dessa år. Men nu hoppas jag på sömn och en bättre morgondag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram