onsdag 25 september 2013

Vad vill du bli när du blir äldre?

Det var andra dagen i gymnasiet när vi fick frågor på ett papper, varav en var den här.
''Vad vill du bli när du blir äldre?''
Och för alla andra, var väl det en helt normal fråga. En fråga som var okej att svara på.
Men jag kunde inte tänka, jag kunde inte skriva. Vadå? Jag vill inte leva ju,
jag vill ju dö? Jag ska dö. Hur ska jag då kunna bli något? Jag kan ju inte bli något annat än död då,
eller?

Jag försökte tänka på ett annorlunda sätt, om jag lever och blir äldre, vad vill jag bli?
Svaret kunde varit fotograf, läkare, polis men mitt svar blev lycklig. För om jag överlever,
om jag någon gång inte vill dö längre, då spelar det ingen roll om jag blir fotograf eller polis
så länge jag blir lycklig.

9 kommentarer:

  1. Sv: Förstår det! Köp det imorgon! :D

    Lycklig är bra att bli, kämpa alltid för att bli lycklig!

    SvaraRadera
  2. Åh, ditt svar var säkert bäst och smartast av alla. Spelar ju ingen roll alls vad man blir om man är olycklig, då är det lika dåligt ändå, och om man är lycklig så är man ju lycklig oavsett vad man är?

    sv: <3

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig som fan. Fick typ första dagen på skolan i år skriva våra drömmar, planer, framtidsmål och vad vi gillade att göra. Jag kan inte ens förklara hur det kändes... Det känns så upptryckt i ens ansikte att man inte ens kan planera sin framtid eller gör någonting. Nä usch för såna frågor <3

    SvaraRadera
  4. sv: kul att du gillar dom :)

    SvaraRadera
  5. Standard svar, rik mäktig och snygg!


    sv: Jaa de är intressant, kika lite i arkviet så hittar du lite om andra stjärntecken! :) tihih


    - hehe jaao

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilken fin blogg du har och vad duktig du är som kämpar på! Jag har själv mått likadant och tro mig DET BLIR BÄTTRE! Det tar tid och man tvivlar, men ge inte upp. Snälla gör inte det.
    Tack för du läsare och kommenterar min blogg, det värmer. Kram Vira

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram