fredag 21 maj 2021

22:00

Vill du verkligen veta
Vad tankarna säger
Klockan nolltvånitton
Eller vill du höra
Den snällare versionen
Som inte är lika mörk

Du säger du vill höra
Finnas där
Men ingen finns där
Mitt i natten 
När jag smyger ut ur dörren
Till mörkret 
För att göra det jag vill 

Jag tänkte skriva till dig
Berätta att nu, nu sitter jag i taxin
På väg till tabletterna 
Till friheten
Tanken slog mig
Att chauffören skulle mörda mig
Men vad hade det spelar för roll
Egentligen?
Jag ville ändå dö

Så jag satt där i bilen
Tänkte på döden
Och nu har det gått en tid
Jag överlevde, igen 
Kanske finns det en mening 
Men jag har svårt att se den 

Mörkret blir större
Växer i kroppen 
Det finns inget ljus kvar
Jag önskar jag kunde få komma bort
Från mig själv och tankarna
Det är för tufft just nu
Men på något sätt tar jag mig igenom det
För jag har ju inget annat val
Eller hur? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram