torsdag 23 november 2023

Men du sover ju du hör ju inte på?

Du kollar på mig och dina ögon skriker av oro. Jag ser att du ser och jag skulle ljuga om jag sa det inte gör ont. Jag vill inte oroa dig. Jag vill inte att du ska skadas av mina val. Vill inte att du ska känna doften av järn, vill inte du ska stå utanför dörren och gnälla, se mig panikgråta, slicka upp de salta tårarna. Jag vill inte du ska se mig förstöra mig för förstör jag mig så förstör jag även dig tydligen. 

Du bara ligger där nu i min famn. Sover så sött och tungan hänger ut och blir torr. Jag ger dig en puss där på halsen där du luktar popcorn och jag viskar till dig vet du hur mycket jag älskar dig? Vet du att jag aldrig klarar mig utan dig? Vem har godkänt att du fick bli så söt? Snuttepluttan. Du suckar och sträcker ut din lilla lilla kropp och dina söta små tassar.

Att jag hatar mig själv vet nog alla vid detta laget. Att hela min kropp är fylld av hat till mig. Men den är också fylld av kärlek, av omtanke, till dig. Jag älskar ju dig så att jag går sönder ibland. För tanken på att jag en dag kommer behöva leva ensam i den här världen, där du inte kommer ligga och snarka vid min sida, inte rulla på bollarna i soffan, få mig att servera bitar av din mat på en handduk för du är så rädd för skålar. En dag är jag ensam här. Denna världen gör mig galen och jag vill inte vara i den om inte du är här också. 

Jag viskar i ditt öra igen, hur ska jag klara mig här utan dig? Lämna mig inte. Hon sover. Drömmer. Men jag får inte heller lämna henne. För den tanken gör också ont i mig. Att hon ska gå resten av sitt liv och hoppas på att det är jag som öppnar dörren. Att hon alltid skulle undra vart jag tog vägen, hur jag kunde lämna henne och aldrig komma tillbaka. Aj aj aj i mitt hjärta när de tankarna kommer. Du får inte lämna mig men jag får inte lämna dig heller. Men hur ska jag orka? Hur ska jag ta mig igenom det här mörka och tunga? Hur ska jag kunna sätta den ena foten framför den andra för att ta mig framåt när allt gör så här jävla jävla ont. 

Har du något svar? För jag undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram