lördag 15 februari 2020

En vän med en bil

Mamma ligger och snarkar i soffan
Jag kollar sista avsnittet på en serie
Innan gosade jag med Nikki, som bara ville pussas
Hon sover i mammas knä nu
Vi har handlat verktyg och skruvdragare
Och massa gott till hundarna

En helt vanlig dag
I ett helt vanligt liv

Men i bilen hem säger jag
Men vi flyttar till Borlänge, du och jag
Och mamma svarar
Ska jag flytta till Borlänge med dig som inte vill leva? 

Och hon har en poäng
Jag är inte någon att räkna med
Någon att planera en framtid med

Jag vet att jag ska dö
Det är liksom inget konstigt längre

4 kommentarer:

  1. Jag accepterar aldrig döden. Jag vägrar tro det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag menade är att jag kan inte få hjälp till dig där, få hjälp att få dig att vilja leva.
      Säter är inget alternativ.
      Älskar dig och skulle flytta vart som helst med dig....men där måste finnas vård som är bra.

      Radera
    2. Jag vet mamma. Älskar dig

      Radera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram