lördag 30 oktober 2021

11:12

Hör du mitt hjärta slå
Hör du nattens melodi
Hör du de tysta skriken
Hör du hur jag går sönder

-

Det gör ont idag. Att andas. Existera. Jag har tryckt i mig mat sen jag kom hem från avdelningen. Maten fungerar inte och jag är trött på mig själv. Som antingen äter hela världen eller ingenting. Min terapeut frågar om jag vill ha hjälp men jag säger nej. Självskadorna blir fler. Läkare efter läkare kommer för att kolla och jag önskar jag fått frågan om jag vill att någon kollar på det. För då hade jag sagt nej och så hade i alla fall några av dessa läkare sluppit det. De säger jag inte ska skada mig och att om jag gör det ska jag sy. Som jag inte visste om att jag inte borde skada mig. Nu är jag hemma i alla fall. Och nästa vecka åker jag till mormor och morfar och ska bo på hotell med hundarna. Håll ut Johanna. Håll ut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram