måndag 13 december 2021

Helgen v.49

Mormor var här förra veckan. Hon och jag började morgonen i fredags med att äta frukost och kolla de julkalendrar jag följer i år. Innan jag bakade en mjuk pepparkaka med frosting. Sen kom Jessica förbi en stund och vi pratade länge och fikade. Vi åkte och hämtade min syster och hade mysigt framför Idolfinalen där jag hade slagit vad med pappa om vem som skulle vinna och jag hade rätt!

I lördags åkte vi till Lund för att gå på escape room för att fira mamma som fyllde år. Väldigt spännande och kul. Hade varit roligare om vi klarade det men vi var så nära ändå. Och det var bara 26% som klarar den så den var den svåraste. Sen blev det middag på innergården och en kväll med tårar framför så mycket bättre. Vi väckte mamma med sång och ljus igår och sen for mormor hem igen och vi och hundarna vilade upp oss och åkte sen till min syster för att äta middag och fira mammas födelsedag. Blev en jättegod halloumi gryta med saffrans ris och lite pepparkakor och bulle till efterrätt.

Nu är jag på avdelningen sen igår kväll och har duschat och lagt om. Ätit risifrutti och melon och fick faktiskt en lussebulle eftersom det är lucia. Den var dock inte så god. Ska se om jag vågar mig ut för att hämta macka ikväll också. Eller fråga efter frukt. Är rätt slut och sov länge på morgonen. Är inte van att göra så här mycket så behöver väl vila upp mig lite så det ska jag göra nu. Lyssna musik och vila. Får bara försöka hålla mig vaken så jag kan sova inatt 🤍🖤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram