tisdag 21 januari 2020

Solen skiner inte längre här

Jag blundar i mörkret 
Tar mig till en annan plats
Men jag hamnar fel
Avdelning nittio
Rum nio

Och så är jag där igen
På en annan avdelning
Samma rum

Jag rör kroppen för att känna
Så jag inte sitter fast
Det gör jag inte
Men remmarna känns enda in i skelettet

Jag är inte där jag är inte där
Inte där inte nu jag är inte där
Hinner jag tänka tusen gånger 

Men jag är där
En bit av mig fattas och ligger kvar
I sängen med remmar 
Och jag minns att de sa 
Sluta tramsa 

Men jag tramsade inte
Det var blodigt allvar
Och poliserna som tillslut
Började känna igen mig
De sa alltid lycka till Johanna
Och det behövde jag

Men jag kom alltid tillbaks
Till den sängen 
Och läkaren som inte ens pratade med mig
Innan de spände remmarna hårdare 
Som sa att hon skulle hjälpa mig

Tack för hjälpen

2 kommentarer:

  1. Jag hatarhatarhatar den förbannande avdelningen. Det vidriga sjukhuset. Älskar dig skitunge vi ska inte tillbaka.

    SvaraRadera

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram