tisdag 26 december 2023

Det verkar som vi klarat det

På något sätt. Jag sjöng i augustinatten. Forever Young. Raketer. Flaggorna i regnbågens alla färger. Jag går ner för stegen fylld av spindelnät och slänger mig i vattnet vid vår brygga. Mitt enda dopp i år. Solen har gått upp. Jag har sett min sestra bli fru Börjesson. Gråtit vid kravallen. Skrattat med vänner som förstår mörkret. Fått veta min gammelmormor mor hade en apa som husdjur. Spelat laserdome. Dansat till tonerna av Du. Sjungit till min lilla vovve. Spelat gitarr. Inrett en lägenhet. Druckit kopiösa mängder te. Gått och gått och gått. Ställt in disken efter maten. Solen har gått ner. Jag har saknat människor som lämnat för tidigt. Sörjt er som inte fick hjälpen ni behövde. Jag har vaknat på morgonen, hemma. Kunnat göra min egna frukost. Gå ut och ta en promenad om jag vill. Jag har varit fri. Delvis. För det finns ett fängelse inom mig. Frågan är hur jag blir fri till slut? Men vet ni, det verkar som jag klarat det trots allt. Till just idag och här och nu 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram