måndag 27 januari 2020

Hb 76

Hb 76
Och jag vill mer
Få ut mer 
Sjunka några siffror till

Nu var det ett tag sen
Men senaste gången på intensiven
Fick jag blodtransfusion 

Vissa kanske ser det som ett pris
Att nu har jag skadat mig ordentligt
Nu är jag värst
Men jag hade inte ens skurit mig

Ändå började tankarna komma
Att jag inte ville ha blodet
Att jag inte var värd det
Och att mitt blodvärde absolut inte fick stiga mer

Jag har självskadat 
Och självskadat
Ändå blir jag inte nöjd
För vad är det jag vill åstadkomma? 
Vill jag vara värst?

Jag har inte haft mens på sextio dagar
Antagligen på grund av att jag har blodbrist
Men ändå vill jag skada mig mer

Jag vill inte vara värst 
Men jag vill göra det ordentligt
Jag vill vinna tävlingen
För priset är att dö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Please, be kind. Jag har ett tungt hjärta. Kram